Xerrada informativa de la plataforma per parlar sobre que fem amb els rebuts que s'han enviat dels periodes 2014 i 2015.
Dimecres 18 de maig a les 19.30h al Centre Cultural de Caixa Ontinyent
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris nota informativa. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris nota informativa. Mostrar tots els missatges
dimarts, 17 de maig del 2016
dijous, 5 de març del 2015
Recurs al padró del COR
El dilluns passat (2 de març) es va aprovar el padró d’Ontinyent per al COR. S’ha instal.lat una oficina d’informació a la Casa de Cultura d’Ontinyent (Palau dels Barons de Santa Barbara) per a poder consultar i al.legar al padró. Fins el 20 de març tenim temps per a fer les al.legacions oportunes. A partir del 20 començaran a arribar els rebuts.
Així que no deixeu d’acudir a l’oficina d’informació abans del 20!! Allí vos donaran més detalls, vos informaran i vos ajudaran en les al.legacions.
dissabte, 7 de febrer del 2015
Resum de la reunió informativa
Ahir divendres, es va celebrar la reunió informativa per explicar que està passant amb el fem. Els nombrosos assistents a la sala, als que agraïm la presència, van poder escoltar de part dels membres de la plataforma quina és la situació i quines són les propostes per fer front a la injusta arribada d'un altre rebut per al fem del 2014.
Encara que a Ontinyent, fins ara, no han arribat els rebuts com a la resta de municipis de la Vall, tant el Consorci com Diputació insisteixen que van a enviar-los en els pròxims dies.
![]() |
En primer lloc, es va aclarir que la proposta transmesa per l'Ajuntament d'Ontinyent al Consorci no va ser acceptada. Els ciutadans d'Ontinyent ja van pagar el que ara es reclama en els rebuts municipals. I esta quantitat, segons informació publicada en premsa també, està disponible per a pagar al Consorci. Però aquest rebutja la proposta e insisteix en passar un nou rebut a cada ciutadà, inclús sabent que no disposa d'un padró correcte i que generaria una allau d'errades i desficacis.
I que fem nosaltres, els ciutadans?
En cas d'arribar els rebuts, estos arribaran per via notificació al domicili. La recomanació és d'arreplegar la notificació (ja que no agafar-la ni paralitza ni atraça el procés). Amb ella es poden fer dues coses: pagar-la dins del termini establert, o no pagar-la.
En qualsevol cas, caldrà revisar correctament les dades del rebut, ja que s'esperen moltíssimes errades a causa del padró incorrecte, per exemple.
Desglossem ara les conseqüències de les dues opcions (pagar o no pagar):
- Si es paga el rebut, recomanem fortament acompanyar-ho amb al.legació (que es deixaran preparades en els llocs que oportunament es comunicaran). Evidentment no recomanem la domiciliació del pagament.
- Si no es paga el rebut (a més de presentar la corresponent al.legació) tenim este escenari: Una vegada passat el termini de pagament ens arribarà un segon rebut, amb un recàrrec del 5% més costes. No pagar este segon rebut, portarà a què ens passen un altre amb un segon recàrrec del 10% més costes (no acumulatives). Si es continua sense pagar, el rebut passaria a executiva (amb el 20% de recàrrec, més interessos, més costes). I per últim, en cas de no pagar, es produiria l'embargament del compte bancari. Aclarim que l'embargament seria exclusivament de la quantitat que es deu, que per ficar un exemple, per a un rebut de 30€, seria un embargament de com a màxim 45€ aproximadament.
Però quines avantatges té esta segona opció?
A Bocairent, per exemple, ja porten quasi 500 al.legacions als rebuts. Una resposta proporcional a tota la Vall, si a més una quantitat considerable de la gent optara per no pagar, portaria a un veritable problema de bloqueig durant tot el procés (podrien ser uns 5 mesos) a l'entitat recaptadora, que de segur es repensaria la situació.
Per això des de la plataforma vos animem a prendre la decisió de no pagar estos rebuts. Amb 1.000 o 2.000 veïns es podria capgirar la situació.
De totes maneres, mantenim l'esperança que finalment, almenys a Ontinyent, no arriben estos rebuts, guanye el seny i el Consorci acorde amb l'Ajuntament d'Ontinyent el pagament d'aquest cost que ja es va recaptar els mesos passats.
Però, creguem en la plataforma, que aquest acord sols es generarà si es produeix una veritable mobilització ciutadana demà a la manifestació convocada, que mostre el rebuig de la ciutadania a eixa gestió i la força de la gent de la Vall.
Per això, vos esperem demà a les 11.30 a la Plaça de Sant Domingo, per fer-nos escoltar i aturar aquest desficaci!!
dilluns, 2 de febrer del 2015
Manifestació 8 de febrer
I després de la reunió informativa del divendres 6 al Centre Cultural Caixa Ontinyent, t'esperem el diumenge 8, a la Plaça de Sant Domingo d'Ontinyent, per dir-li NO al Consorci!!
dijous, 29 de gener del 2015
I ara, què passa amb el fem?
Vols saber que està passant amb la gestió del fem?, amb els rebuts que volen passar als veïns d'Ontinyent, i que ja han passat a la resta de municpis de la Vall? Vine a la reunió informativa del divendres 6 de febrer al Centre Cultural Caixa Ontinyent a les 19.30!
dimecres, 16 de juliol del 2014
Pagarem "el doble" per menys
Esta setmana s'ha confirmat el que no volÍem, l'enviament dels
residus a Ròtova per imposició judicial i política. Aquesta
imposició, front a la que hem estat lluitant els últims dos anys a
la Vall d'Albaida, ens aboca a l'entrada en el Consorci.
Açò suposa, entre altres qüestions, dos
conseqüències immediates: Primer, que el nostre fem es durà a la
planta de Fontcalent, Alacant (encara més fem per a Fontcalent!!),
una de les plantes de tractament i abocador més criticades, per les
seues irregularitats i denúncies, com per exemple que no es recupere
ni el 2% dels residus entrants, molt per baix del mínim exigit.
I segon, que aquesta barbàrie mediambiental ens costarà
aproximadament el doble a cadascú de nosaltres. Aproximadament ens
costarà 125€ per vivenda a Ontinyent, 132€ per vivenda a
l'Olleria, 136€ per vivenda a Bocairent, la Pobla del Duc,
Benigànim, o Aielo, i la grossa per a Bufali i Alfarrasí, amb 154€
per vivenda. Però també els comerços i empreses de la Vall veuran
augmentades les seues taxes.
Però, a més, aquesta imposició deixa molts
punts obscurs que de segur portaran cua, entre ells que no planteja
cap acord amb l'actual empresa que gestiona el fem, Recisa. Esta
deurà deixar de realitzar el transport,
valorització i eliminació del fem,
mentre que la recollida, que no interessa
econòmicament a FCC (Consorci), es deixa per a altres empreses, com
ara l'actual Recisa. A més de la pujada de la taxa haurem d'assumir
el cost de trencament del contracte actual amb Recisa, que de segur
exigirà la seua indemnització.
I mentrestant, cal un nou contracte amb Recisa per a la recollida del
fem, ja que incomplirem l'actual? A d'açò s'unix el reiterat
problema amb el cobrament dels treballadors de Recisa pel fet que
diferents pobles de la Vall van deixar de pagar la taxa del fem
(encara que els seus ciutadans sí la pagaven). Li han preguntat
estos ciutadans al seu alcalde que feia amb eixa recaudació que
després no abonava a la mancomunitat? El principal motiu, entenem
des de la plataforma, que ha sigut el fet de generar inestabilitat i
impulsar l'entrada al Consorci. Les conseqüències, les paguen els
treballadors de Recisa i tots els ciutadans.
Per tot açò, des de la plataforma del fem de la Vall d'Albaida
demanen a la Consellera de Infraestructures, territori i media
ambient, Sra. Bonig, la modificació del decret que ens obliga a este
desficaci econòmic i mediambiental, permitint la gestió comarcal
dels nostres residus amb l'implementació del Pla de Minimització de
la Vall d'Albaida aprovat en 1.999.
dimarts, 11 de març del 2014
Què fem amb el fem?
Gràcies als més de 300 assistents que el divendres 7 de març van vindre al Teatre Echegaray, on vam poder analitzar la situació actual i proposar la nostra alternativa, per a gestionar el nostre fem de forma comarcal sense participar en el projecte de macroabocador que pretenen dur a terme Conselleria i FCC. Podeu veure ací el vídeo que vam poder veure el divendres, el.laborat per Anmorsigol.
Veure video
Veure presentació
Veure video
Veure presentació
dimarts, 4 de març del 2014
QUÈ FEM AMB EL FEM? 7 de MARÇ
Estimat amic, estimada amiga,
Com bé saps, des de fa mesos, s’està lluitant per evitar que la ciutat i la comarca siguen forçades a integrar-se en el Consorci de Residus. Aquesta integració que se’ns vol imposar des de València, i que és perjudicial per la ciutadania es mire com es mire, perquè haurem de pagar el doble pel mateix servei, sense oblidar la greu desfeta mediambiental que suposaria aquest canvi.
Després de les darreres notícies respecte a la problemàtica del fem i el trencament del consens a la Mancomunitat de Municipis per part d’alguns ajuntaments, la situació és encara més complexa, i si els veïns i veïnes de tota La Vall d’Albaida no actuem units i decidits, haurem d’acatar una imposició totalment injusta i amb greus conseqüències per a tots i totes.
És per això que des de la plataforma del fem amb la Regidoria de Sostenibilitat de l’Ajuntament d’Ontinyent, hem organitzat un acte per al proper 07 de març a les 19:30 hores al Teatre Echegaray d'Ontinyent per tal d’informar sobre la situació d’esta problemàtica, les accions que està duent a terme la Plataforma del Fem, i les mesures que podem emprendre per defensar de manera efectiva els drets de tots front les imposicions d’alguns.
A l'acte comptarem amb el vídeo realitzat després de la visita d'alguns membres de la plataforma a la planta de tractament d'Algímia d'Alfara i una obra de teatre a càrrec de les ames de casa que ens explicaran la problemàtica del fem des del seu punt de vista.
Per aconseguir-ho hem d’actuar conjuntament, i per a fer-ho hem d’estar informats. Per aquesta raó és fonamental i imprescindible la teua presència. El problema és per a tots i l’hem de resoldre entre tots. Divendres 7 de març, a les 19:30 hores, comptem amb vosaltres a l’acte que farem al Teatre Echegaray d'Ontinyent.
dijous, 20 de febrer del 2014
QUÈ FEM AMB EL FEM?
QUÈ FEM AMB EL FEM?
Estimat amic, estimada amiga,
Com bé saps, des de fa mesos, s’està lluitant per
evitar que la ciutat i la comarca siguen forçades a integrar-se en el Consorci
de Residus. Aquesta integració que se’ns vol imposar des de València, i que és
perjudicial per la ciutadania es mire com es mire, perquè haurem de pagar el
doble pel mateix servei, sense oblidar la greu desfeta mediambiental que
suposaria aquest canvi.
Després de les darreres notícies respecte a la
problemàtica del fem i el trencament del consens a la Mancomunitat de Municipis
per part d’alguns ajuntaments, la situació és encara més complexa, i si els
veïns i veïnes de tota La Vall d’Albaida no actuem units i decidits, haurem
d’acatar una imposició totalment injusta i amb greus conseqüències per a tots i
totes.
És per això que des de la plataforma del fem amb
la Regidoria de Sostenibilitat de l’Ajuntament d’Ontinyent, hem organitzat un
acte informatiu per al proper 25 de febrer a les 19:30 hores al Centre Cultural
Caixa Ontinyent per tal d’informar sobre la situació d’esta problemàtica,
les accions que està duent a terme la Plataforma del Fem, i les mesures que
podem emprendre per defensar de manera efectiva els drets de tots front les
imposicions d’alguns.
Per aconseguir-ho hem d’actuar conjuntament, i per
a fer-ho hem d’estar informats i coordinats. Per aquesta raó és fonamental i
imprescindible la teua presència. No podem traslladar a la societat la gravetat
de la situació i consensuar amb ella els passos a seguir sense la teua ajuda i
la de l’entitat a la que representes. El problema és per a tots i l’hem de
resoldre entre tots. Dimarts 25 de febrer, a les 19:30 hores, comptem amb
vosaltres a l’acte que farem al Centre Cultural Caixa Ontinyent.
Gràcies de bestreta.
divendres, 31 de gener del 2014
dimecres, 20 de novembre del 2013
XERRADA A L’OLLERIA SOBRE LA PROBLEMÀTICA DELS RESIDUS
Es convoca un acte públic per al proper divendres 22 de novembre al Teatre Goya de l’Olleria.
En l’acte, que tindrà lloc a partir de les 19 :30 hores d’eixe dia, es comptarà amb la col·laboració i recolzament del Regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Ontinyent, Fran Quesada, i intervendrán diversos membres de la Plataforma que parlaran del pas al Consorci de Residus que està damunt la taula de la Mancomunitat de Municipis de La Vall d’Albaida, en detriment del Pla de Minimització de l’ens comarcal.
La ciutadania ha de saber què és el que pot passar, sols així podrem evitar una imposició que ve donada des de València mitjançant el Consorci de Residus, i que és perjudicial per la ciutadania es mire com es mire, perquè haurem de pagar el doble pel mateix servei, sense oblidar la greu desfeta mediambiental que suposaria aquest canvi.
dijous, 5 de setembre del 2013
Un xicotet respir per a la planta de transferència de Bufali,
Un xicotet respir per a la planta de transferència de Bufali,
Una resolució del 15 de juliol de 2013, del secretari autonòmic de Medi Ambient, estima parcialment el recurs d'alçada contra la decisió de la Direcció General de no autoritzar la planta de transferència de Bufali.
L'assumpte no és intranscendent, perquè com sabeu tenim un expedient sancionador a peu sustentat per una falta d'autorització, que ara el secretari autonòmic atribueix al Consell.
Aquesta batalla s'ha guanyat, segons el secretari autonòmic, per un defecte de forma, però no reconeix el fons de les nostres reivindicacions. I ara que el consorci ha decidit paralitzar tots els seusprojectes i fer costat les nostres instal · lacions on queda la incompatibilitat que refereix l'DG?
Veurem com continuen evolucionant els esdeveniments.
Salutacions cordials i gràcies a tots.
dimarts, 28 de maig del 2013
dissabte, 25 de maig del 2013
Fran Quesada aclareix que no hi ha cap auto que obligue a dur els residus a Ròtova
El regidor explica que la interpetació que fa el Consorci “és interessada” i que la suspensió de la mesura cautelar “no és cap sentència”
La Vall d’Albaida no està obligada a dur els residus a la Planta de Transferència del Consorci de Residus (COR) a Ròtova. Així ho ha explicat el regidor de Sostenibilitat de l’Ajuntament d’Ontinyent, Fran Quesada, qui ha aclarit que el recent auto de resolució que ha emès el Jutjat Contenciós Administratiu nº7 de València respecte a la problemàtica del fem a La Vall d’Albaida, “no determina en cap moment que els residus dels municipis de la nostra comarca hagen de ser duts a la planta de Ròtova, com ha donat a entendre interessadament el COR interpretant de manera errònia aquest auto”, explicava el regidor.
Quesada ha exposat que el Consorci “dona a entendre que la situació es ja definitiva, quan no és cert. S’atribueixen competències que no li corresponen, com interpretar l’auto, emitint un comunicat que només vol confondre i pressionar als alcaldes i crear divisió en la Mancomunitat respecte al Pla de Minimització”, afegia. El Regidor, que recordava que la resolució definitiva segueix en mans del Tribunal Superior de Justícia, explicava així mateix que contra l’auto que s’ha emès ara “es pot interposar un recurs d’apel·lació, cosa que determinarà el departament jurídic de la Mancomunitat”, assenyalava.
Quesada mostrava també els seus dubtes “sobre els arguments que s’exposen a l’auto respecte el presumpte perjudici mediambiental que suposaria no dur a Ròtova els residus, ja que la planta de transferència de Bufali on estàvem dipositant els residus els Ajuntaments de la Vall d’Albaida és completament legal, com demostra el fet que les repetides inspeccions que ha enviat la Conselleria a esta planta i han estat salvades sense cap de problema. A més a més, hem de tenir en compte que el que fa el COR amb els residus és exactament el que fem nosaltres, i això no queda reflectit en el Contenciós Administratiu”, assenyala el regidor, qui manifestava què “el Consorci s’equivoca de ple en tot aquest assumpte, ja que el problema es polític i no jurídic”.
Per altra banda, Fran Quesada ha fet també referència a la recent publicació per part de la Diputació de València del llistat de padrons de poblacions a les quals el consorci ha de passar el rebut del Consorci en 2013 no figura Ontinyent ni tampoc cap altre municipi de La Vall d’Albaida. Cal recordar que a l’últim trimestre de 2012 els municipis de la comarca tampoc van rebre aquest rebut, explicant-se per part del Departament Jurídic de la Diputació que açò es devia a que no s’havia prestat el servei.
El Regidor de Sostenibilitat d’Ontinyent explica que “açò dona a entendre que la Diputació ve justes les nostres demandes”, recordant així mateix que s’han presentat des de l’Ajuntament d’Ontinyent dos recursos administratius contra el padró i l’ordenança fiscal del COR, recursos que la setmana vinent seran ratificats pel plenari municipal. El Regidor també ha destacat la importància que està tenint en tot aquest procés “la pressió que s’està exercint, tant a nivell polític pels ajuntaments, que han de mantenir-se ferms i units en defensa del Pla de Minimització; i també a nivell social, amb l’ajuda de la Plataforma del Fem que s’ha conformat a Ontinyent i està fent xerrades per tota la comarca”, recordava.
dijous, 16 de maig del 2013
diumenge, 10 de març del 2013
Moltes gràcies a tots i totes!
Moltes gràcies a tots i totes que ahir dissabte van participar en la convocatòria de la Plataforma del fem front a la abusiva taxa del fem i el Consorci de residus!
Adjuntem el text del manifest que vam llegir al final de la manifestació
LA GENERALITAT HA DE RECTIFICAR
El Consorci de Residus que aglutina les comarques de la Vall d’Albaida, la Safor, la Costera, la Canal de Navarrés i la Vall de Cofrents ha de rectificar. Millor dit, la Generalitat Valenciana ha de rectificar pel bé dels valencians i les valencianes, per a evitar quedar en evidència i fer el ridícul governant contra la ciutadania.
NO ES POT LEGISLAR D’ESQUENA AL POBLE. Per molt legítim que siga el que volen fer, que no és el cas. En este context, crida poderosament l’atenció el fet que la Generalitat vulga beneficiar els amics en contra d’un col·lectiu ciutadà amplíssim. Un president autonòmic no pot callar i governar contra el poble. Ha de parlar i sobretot ha d'actuar.
El malestar ciutadà pel Consorci és enorme. I si bé hi ha polítics (?) que n'estan a favor, cal pensar que la seua postura obeeix a pressions polítiques, com han deixat anar alguns dels que, en certs moments, s’han pronunciat a favor d’un Consorci que ens vol atracar a veïnes i veïns afectats.
Veïns i veïnes, QUE QUEDE CLAR, no estem en contra de la recollida del fem i de fer-la selectiva, SINÓ DE LA POLÍTICA NEFASTA QUE ELS POLÍTICS VALENCIANS VOLEN APLICAR-NOS. Provoca rubor el desvergonyiment amb què volen incrementar el rebut per a fer exactament el mateix que fins ara. Quan han dilapidat tots els diners públics en obres faraòniques. Mentrestant, la sanitat i l’educació s’han convertit en els grans damnificats per la falta de recursos. Després de robar-nos de dia i de nit, ara que les arques estan buides, l’única solució sembla ser atracar al poble, a les veïnes i veïns, als ciutadans i ciutadanes. Però la massa de gent que vota i calla, esta vegada no esta per la labor de deixar fer als polítics el que els done la gana. Perquè no són de fiar. Per això DEMANEM, EXIGIM que es respecte l’acord-marc firmat l'any 2005 per tots els partits polítics, en què s’exclou la Vall d'Albaida del Consorci, i que es respecte el seu PLA DE MINIMITZACIÓ, que no contradiu en res la legislació mediambiental.
Finalment, cridem el conjunt de la ciutadania a penjar bosses de fem als balcons de les nostres vivendes per a simbolitzar la nostra protesta i rebuig a totes les actuacions que, en contra de les persones, s’estan fent des de les institucions públiques que tenen l’obligació d’estar al nostre servei.
Ontinyent, a 9 de març de 2013
dissabte, 16 de febrer del 2013
divendres, 1 de febrer del 2013
Quina és la problemàtica?
Antecedents
La gestió de residus orgànics consisteix en la recollida, el transport, valorització i eliminació del fem.
La comarca de la Vall d’Albaida gestiona des de fa més d’una dècada els seus propis residus mitjançant un pla pioner en matèria d’eliminació de residus (Pla de Minimització) el qual és anterior al de la Generalitat. La empresa local Recisa és l’empresa que té adjudicada esta gestió des de 2002.
El pla estableix l’agrupació dels municipis en mancomunitats o consorcis, principalment. El consorci és definit en el pla com l’entitat pública (integrat per ajuntaments, Diputació i Generalitat) que tramita i adjudicada la gestió dels residus de la seua àrea.
En el 2005 es constitueix el Consorci de l’àrea de gestió núm. 2. En el moment de la seua constitució i fins 2012 no integra els municipis de la Vall d’Albaida perquè estos ja tenien el seu propi Pla gestionat per la Mancomunitat.
En quant a infraestructures, el Consorci preveu un únic macroabocador i planta de gestió per a tota l’àrea, tal i com preveu el Pla Integral de Residus de la GV , encara que no disposa d’ell. La seua ubicació prevista és a Llanera de Ranes (polèmic Macroabocador de Llanera), amb l’oposició de diversos col·lectius veïnals, ecologistes, sindicals, polítcs, etc.
A finals de 2012 la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida aprova, amb molta polèmica, plantejar l’adhesió de tots els municipis de la comarca al Consorci, dins d'unes condicions, que amb posterioritat són rebutjades pel Consorci.
Situació Actual
Actualment, les taxes del fem que recullen els ajuntaments són gestionades per la Mancomunitat, almenys fins març de 2.013, que és la data tope que ens dona el Govern Valencià per obligar-nos a la adhesió al Consorci . Si acceptem entrar en el Consorci, una primera conseqüència és la pujada abusiva e injusta de la taxa que hem de pagar els ciutadans (passant dels 85 € per habitatge als aproximadament 127 € per vivenda), sense clara justificació, perquè el servei serà el mateix.
Com a conseqüència de l’adhesió al Consorci, es produirà la desaparició del Pla de Minimització.
La empresa local que fins ara feia la recollida, el transport i el tractament del fem entra en conflicte amb la nova gestió. El Consorci va adjudicar en el 2009 la gestió a una UTE, Vytrusa, on s’inclou FCC de les germanes Koplowitz. El que implica a més la destrucció de llocs de treball en la comarca.
Es produeix un retrocés en les mesures mediambientals en la gestió del fem. El Pla de minimització aporta diversos aspectes mediambientals com l’autogestió o la proximitat, mentre el pla del Consorci introdueix altres valors com l’econòmic (no per al ciutadà, com es veu en la taxa, sinó per a l’empresa) en detriment dels mediambientals.
¿Que demana la plataforma?
Es pot canviar la situació actual? Si, la Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient pot canviar la normativa, mitjançant la pressió ciutadana.
Per això la plataforma demana:
Que s’excloga de l’àmbit territorial d’aplicació del Consorci, els municipis de la Vall d’Albaida i els seus ciutadans.
Aplicació del Pla de Minimització al complet per tal de reduir el volum de fem que es produeix i s’ha de tractar.
Una planta de tractament ja!!!, per tal de poder desenvolupar totalment el Pla de Minimització,
I una voluntat política clara per resoldre aquest abús!.
dissabte, 26 de gener del 2013
Moció contra el Consorci de Residus
La Plataforma del fem de la Vall d’Albaida, mitjançant els principis i objectius de la CARTA DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA de l'Ajuntament d'Ontinyent, i a l’empara del que estableix l’article 12 de la mateixa on autoritza la presentació a debat i votació de propostes ciutadanes amb el recolzament de com a mínim 250 signatures davant el Ple municipal d’Ontinyent, planteja la presentació d'una
per tal d'aconseguir el recolzament de tots els partits polítics i el suport jurídic i económic de l'Ajuntament d'Ontinyent.
El dilluns, a la plaça del mercat, es disposarà novament una taula informativa de la plataforma on es recolliran firmes per a adjuntar a la moció.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)



















